Allgemeine Geschäftsbedingungen für Upgrades
1. Upgrade in eine höhere Reiseklasse
1.1 Bei einem Online-Check-in frühestens 30 Stunden vor Abflug oder an einem der Automaten am Flughafen kann KLM Passagieren für einen Teil ihrer Reise die Option eines bezahlten Upgrades von der Economy Class oder Premium Comfort Class in eine höhere Reiseklasse anbieten. Diese Option ist von Zeit zu Zeit zu einem reduzierten Preis verfügbar. Der Kauf eines Upgrades in eine höhere Reiseklasse für diesen Teil der Reise ist auch während des Online Check-ins, am Check-in-Schalter am Flughafen, in unseren KLM Crown Lounges am Flughafen Amsterdam-Schiphol oder an den Flugsteigen möglich. Falls Sie ein Upgrade für die Premium Comfort Class oder Business Class gekauft haben, nachdem Sie einen Economy Comfort-Sitzplatz oder irgendein anderes Sitzplatzprodukt bezahlt haben, wird der bereits von Ihnen gezahlte Betrag vom Upgrade-Preis abgezogen.
1.2 Nach dem Kauf eines Upgrades in eine höhere Reiseklasse für einen Abschnitt Ihrer Reise haben Sie dieselben Vorteile wie jeder andere Premium Comfort Class- oder Business Class-Passagier für den Teil der Reise. Für Flying Blue-Mitglieder bleibt die auf ihrem ursprünglichen Ticket angegebene Anzahl der gesammelten Meilen und XP unverändert. Wenn das Upgrade bar bezahlt wird, sammeln Sie je nach dem Gesamtbetrag in Euro, den Sie für das Upgrade ausgeben, zusätzliche Meilen.
1.3 KLM behält sich dennoch das Recht vor, einem anderen Passagier einen Sitzplatz in der Premium Comfort Class oder Business Class zuzuweisen, falls dies aufgrund betrieblicher oder sicherheitsrelevanter Überlegungen als notwendig erachtet wird. Die endgültige Entscheidung, ob Ihnen ein Sitzplatz in einer höheren Reiseklasse zugewiesen werden kann, liegt beim Check-in-Mitarbeiter und bei der Crew für den betreffenden Flug.
2. Grundvoraussetzungen
2.1 Bei der Wahl eines Sitzplatzes neben einem Notausgang schreiben die Gesetze und Verordnungen vor, dass Sie in der Lage sein müssen, während eines möglichen Notfalls zu helfen. Das heißt, Sie müssen gesund, fit und ohne Behinderung sein, und Sie dürfen keine Medikamente einnehmen, die sich auf Ihre Leistung dieser Aufgaben nachteilig auswirken könnten.
2.2 Sie müssen ferner zusichern, dass alle Informationen, die Sie bei einem Antrag auf ein Upgrade in eine höhere Reiseklasse bereitstellen, wahr sind und dass Sie keine spekulative, falsche oder betrügerische Reservierung machen. Des Weiteren nehmen Sie eine Reservierung nur für sich selbst bzw. für eine andere Person vor, in deren Auftrag Sie geschäftsfähig sind.
3. Rückerstattungen
3.1 Falls Ihnen trotz der Tatsache, dass Sie ein Upgrade in eine höhere Reiseklasse haben, dennoch kein Sitzplatz in der Premium Comfort Class oder Business Class zugewiesen wird, haben Sie Anspruch auf Rückerstattung der Kosten in Verbindung mit einem Upgrade zur Premium Comfort Class oder Business Class für den Abschnitt der Reise, für den Sie dieses Upgrade gekauft haben, unter der Voraussetzung, dass:
(I) KLM Ihren Flug annulliert hat,
(II) der Flugzeugtyp geändert wurde,
(III) Sie Ihren Anschlussflug mit KLM, Air France, Delta Air Lines oder Kenya Airways verpasst haben,
(IV) KLM sich das Recht vorbehalten hat, den Sitzplatz in der Business Class aufgrund von betrieblichen oder sicherheitsrelevanten Überlegungen einem anderen Passagier zuzuweisen.
3.3 Eine Rückerstattung wird nur dann gewährt, wenn die vorstehenden Kriterien erfüllt sind.
4. Payment
4.1. Payment for an Upgrade Option can be made in cash at any local KLM agency or at the airport.
4.2. Payment for an Upgrade Option can be made using the payment cards and iDEAL accepted on the official KLM websites, mobile application, call centres and at any local KLM agency or at the airport.
4.3. Payment for an Upgrade Option can be made using Miles, for customers with a Flying Blue card.
4.4. Payment for the Upgrade Option using Miles & Cash is reserved for customers with a Flying Blue card.
4.5. Payment for the Upgrade Option using Delta SkyMiles is reserved for SkyMiles members.
5. Change & Refund conditions
5-A Terms and Conditions of the Upgrade Option
5.1. KLM agrees to make every effort to respect the change of travel class that will take place following the purchase of the Upgrade Option and in accordance with these Conditions. The Customer is hereby informed that KLM may be forced, for operational reasons related to safety and/or security requirements, to modify the possibility of using the Upgrade Option, even after boarding. In this case, KLM shall not be held liable and the Customer who was unable to benefit from the Upgrade Option purchased in accordance with the conditions set forth herein shall be reimbursed the price of the Upgrade Option in accordance with the terms and conditions set forth in Article 5-B "Refund conditions" below.
5.2. The Upgrade Option is personal and non-transferable.
5.3. The Upgrade Option is associated with a KL flight number and must be used on the day of departure for the flight for which the customer has purchased an Upgrade Option.
5.4. The Upgrade Option purchased by a customer cannot be modified or exchanged except in the cases outlined in Article 5-B "Refund Conditions".
5.5. Customers who are members of the Flying Blue frequent flyer program earn Miles and XP on the basis of their initial booking class. Customers also earn Miles for each euro spent on the Upgrade Option on flights operated by KLM (for more information, see the Flying Blue website).
5.6. Customers who purchase the Upgrade Option may only do so on their own behalf or on behalf of a person who has duly authorized them to purchase the Upgrade Option on their behalf and for their account, hereafter referred to as the "Authorizing Passenger". In the latter case, the Authorizing Passenger is understood to have read and accepted these Terms and Conditions.
5-B Refund conditions
The Customer who has purchased the Upgrade Option will be entitled to a refund of the price of the Upgrade Option in the following circumstances:
- The flight on which the Upgrade Option was purchased is cancelled and the Customer is not able to travel.
- The Upgrade Option purchased was not awarded by KLM. In this case, the Customer will be returned to their original class and the price of the Upgrade Option will be refunded. The Customer will not be entitled to the compensation provided for in European Regulation 261/2004.
- The Customer with a Full Flex ticket cancels their flight.
- A Customer with a Full Flex ticket changes their flight, and the Upgrade is not available for the new reservation.
The Customer may request a refund of the Upgrade Price by filling out an online claim form accessible via the "Contact Us" section of our website.
6. Force majeure
KLM shall not be held liable and shall not be deemed to have breached its obligations in the event of non-provision of all or part of its services defined in the Terms and Conditions herein if such failure is due to force majeure, as defined or interpreted by the applicable country law. In this case, the Customer shall not be entitled to claim any compensation, damages, or interest for any direct or indirect damage suffered as a result of the failure to provide the services.
7. Privacy statement (KL)
8. Claims
Any claim concerning the reservation, payment and/or provision of the Last Minute Paid Upgrade Option shall be addressed to KLM via the online claim form accessible via the “Refunds for extra options” link in the “Support” section on the Website.
9. Modification of these Terms and Conditions
KLM reserves the right to modify these Terms and Conditions at any time. The purchase of the Upgrade Option shall be subject to the Terms and Conditions in force at the time of booking, unless a change to these Terms and Conditions is required by law or a governmental authority (in which case this change will also apply to all orders already placed).